De invloed van e-commerce op de verpakkingsindustrie
Omdat steeds meer consumenten online winkelen omarmen, blijft verpakking een cruciale rol spelen in zowel het merk als de e-commerce-ervaring van de consument. Omdat online aankopen ertoe leiden dat bedrijven zich moeten aanpassen aan veranderings-, strapping-specialisten, deelt Mosca UK zijn visie op innovatie in de verpakkingsindustrie als gevolg van de opkomst van e-commerce.
Vele gebruiken bijvoorbeeld een webwinkel zoals Magento.
Snelheid en efficiëntie
Merken moeten opnieuw beoordelen hoe ze producten verpakken om zich aan te passen aan de eisen van de online shopper. De toename van het online verkoopvolume vereist hogere snelheden van zowel drukwerk als verpakking voor bedrijven om de belofte van snelle levering waar te maken. Snelheid is niet alleen een grote factor in het succes van de moderne verpakkingsindustrie, maar ook de in-line technologie die ervoor zorgt dat producten klanten in de best mogelijke conditie bereiken.
Veelzijdigheid
De explosieve groei van e-commerce betekent dat er packs beschikbaar moeten zijn om een enorme reeks productmaten en -vormen aan te kunnen. Dit heeft de behoefte gecreëerd aan aanpasbare oplossingen om producten te beveiligen die niet voldoen aan de bestaande maatstafstandaarden.
Het gebruik van golfkartonnen dozen is een veelgebruikt en veelgebruikt verpakkingsmateriaal voor de e-commerce-industrie. De reden voor zijn populariteit en gebruik is omdat het sterkte, een hoge duurzaamheid biedt en gewoonlijk recyclebaar is. De logistiek achter het gereedmaken van het pakket voor bulkophandeling en transportverzending is echter in grote mate afhankelijk van de omsnoeringsbeveiliging die veelzijdig en aanpasbaar is om te veranderen.
Automatisering
Net als bij veel andere productielijnen, moeten diegenen die distribueren naar online klanten systemen ontwikkelen die gebruikmaken van automatisering en machinetechnologie. Voor het omsnoeren en distribueren van e-commerceproducten kan dit machines zijn die controleren wanneer de materiaalvoorraad is gedaald tot een vooraf gedefinieerd niveau en automatisch een nieuwe bestelling verzenden. Met industrie 4.0 bestaat ook de mogelijkheid van intelligente bewaking van machineonderdelen, waardoor gebruikers realtime informatie krijgen over de status van de machine.
Milieuvriendelijk
Een andere belangrijke trend in e-commerce-verpakkingen is een toenemende inzet voor duurzaamheid. Net zoals de verkoop van online winkels is gestegen, is er ook behoefte aan milieuvriendelijke bedrijfsoplossingen, zoals milieuvriendelijke materialen en verpakkingen die overwegend recyclebaar zijn.
We nemen de drie onderdelen van zuinig, duurzaam en efficiënt heel serieus binnen packaging. Het gebruik van plastic verpakkingsband als een verpakkingsmateriaal en een middel om goederen te beveiligen voor transport, is een voorbeeld van duurzaamheid omdat het zeer weinig product vereist en het een van de minimaal beschikbare verpakkingsvormen is. Het zorgt ervoor dat vervoerde goederen worden vastgezet met slechts een kleine hoeveelheid plastic materiaal, wat minder verpakkingsafval betekent en uiteindelijk minder impact op het milieu. De hoogwaardige, energiezuinige machines van vele leveranciers vergen minimale energie tijdens het gebruik, dus het hele toepassingsproces is uiterst efficiënt. Met de moordende, concurrerende omgeving van e-commerce moeten retailers het opnemen om zo efficiënt en winstgevend mogelijk in te spelen op de vraag van de consument. Dit betekent dat verpakking en distributie belangrijker zijn geworden dan ooit. Investeren in verpakkingsapparatuur die zowel innovatief als efficiënt is, is een cruciaal onderdeel van een voorsprong op de concurrentie en het behalen van succes op het gebied van e-commerce.